Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Kedves Látogató!

Az itt található Tehetség Blogot 2015 elején a TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001 Tehetséghidak Program alatt meghirdetett, Tehetség Hónapja elnevezésű programunk hívta életre. Számos tehetségponti beszámolónak adott helyet ez a felület, és később a Matehetsz által megvalósított további projekteknek is megjelenési lehetőséget biztosított. A Magyar Templeton Program résztvevői, majd az EFOP 3.2.1 Tehetségek Magyarországa tutoráltjai is közöltek itt rövid élménybeszámolókat.

A blog új bejegyzéseket már nem fogad, de tartalmát itt megőrizzük.

Amennyiben a Matehetsz aktuális tevékenységeiről tájékozódni szeretne, kérjük, keresse föl a tehetseg.hu portálunkat, illetve a matehetsz.hu oldalt.

Tehetségpont: Lánczos Kornél Gimnázium

Blogposztok

Adatok
5 találat

ÉRVELNI TUDNI KELL! – Disputa Székesfehérváron

Táska Rádió médiaszakkör · 2015. március 28. 15:06

A kiváló problémamegoldó készség, a logikus érvelés képessége elengedhetetlen az élet számos területén: nem árt, ha az ember jó kommunikációs képességekkel születik; de érdemes tudni, hogy fejleszthető képességről van szó. Legjobb dolog a játszva tanulás, ezért disputázik többek között Varga-Márfy Milán is, a Lánczos Kornél Gimnázium végzős diákja, a város jelenlegi Diáktanácsának elnöke.

A disputa az angolszász nyelvterületről származó, vitakultúrát fejlesztő játék, de természetesen ez is a görögöktől ered. Több korban a vita művészetét a diákoknak is tanították, volt, ahol mozgalommá alakult, és versenyeket is rendeztek belőle.

Akik már TUDNAK valamit - Kutató diákok a Lánczos Kornél Gimnáziumban

Bukosza Zita - Táska Rádió médiaszakkör · 2015. március 18. 22:43

TUDOK 2015 – március 20-án megkezdődik a Tudományos Diákkörök XV. Országos Konferenciája. Tudományos munkával lehetett nevezni, és a regionális válogatók alapján jutottak a legjobbak az országos döntőbe. A Lánczos Kornél Gimnáziumot idén 3 diáklány képviseli három különböző kutatással. Szabados Dóra (12. A) különböző módon szennyezett talajokban figyelte meg, hogyan csíráznak ki bennük a növények; Magyar Anna (10. A) a látássérülteknek elsősorban a szociológia területére besorolható problémáival foglalkozott; Ács Virág (11. A) pedig abból a kérdésből indította kutatását: lehet-e az illatokat számítástechnikai eszközökkel továbbítani.

Hogy tudományos szempontból mire jutottak ezekkel a projektekkel, szaklapokba való elemzést kíván; eredményességük már kiderült a regionális válogatón. A hogyanra joggal kíváncsi egy külső megfigyelő: milyen útja van annak, hogy valakiből kutató diák legyen?

Tehetséggondozás MINDENKINEK – Alkotóhét a Lánczosban

Bukosza Zita · 2015. március 1. 20:15

A Lánczos Kornél Gimnázium Alkotóhetén a tanárok egy témával foglalkoznak: vezetik és irányítják egy diákcsoport tanulási, kutatási vagy művészeti tevékenységét.

A nem hagyományos tanulási forma komoly szakmai kihívás és lehetőség a tehetséggondozásban mind a szaktanárok, mind pedig a résztvevő diákok számára.

A székesfehérvári Lánczosban egy hét erejéig minden évben felborul a hagyományos tanítás rendje: ez az iskola Alkotóhete. A gimnázium tanárai szakmai programokat hirdetnek: az egy-egy csoportba jelentkező diákok egy héten keresztül elmélyülten foglalkozhatnak a kiválasztott tudományterülettel, kutatással, interdiszciplináris témával vagy művészettel.

Az Alkotóhét tematikája mindig nagyon színes: az elmúlt években a hologramkészítéstől a botanikai vizsgálódásokon, az igazságszolgáltatás működésén, a korongozáson, a hírszerkesztésen át a brit királyi család történetének angol nyelvű tanulmányozásáig sok minden előfordult.

5 találat