Irány az országos Jedlik-verseny!
A körzet 31 induló diákja közül a hajdúdorogi Móra F. Általános Iskola tanulói idén is kiemelkedően szerepeltek a Jedlik Ányos fizika- és matematikaverseny regionális fordulóján. Gyuró András, Gál Hedvig és Cserbán Katalin mindössze 1-2 pontveszteséggel I. díjasok, Gergely Kristóf és Szalka Jázmin II. díjasok lettek. Az összesített eredmények alapján áll majd össze az országos döntő résztvevőinek névsora. Közülük egészen biztos, hogy nem egy szerepel majd az áprilisi országos versenyen. Nagyon szurkolunk nekik.
Egy életre megérintette őket a fizika tudománya
A Jedlik Ányos fizika- és matematikaverseny fordulóin minden évben több ezer diák méretteti meg magát 3.-tól 10. évfolyamig és a magyar iskoláktól a külhoni magyar diákokig. Idén ugyancsak szép számmal, 19 hajdúdorogi Mórás diák jutott be az előzetes feladatok megoldása után a második, regionális fordulóra, melynek feladatsorát az ország különböző pontjain egyazon időben írták meg. Ennek adott helyet a napokban a Móra F. Általános Iskola és AMI Hajdúdorogon, ahol a körzetből 31 tehetséges diák írta meg a versenyfeladatot, melyet helyben ki is javítottak. A Móra diákjai idén is hozták a formájukat.
Szellemi háromtusa Hajdúdorogon
A táblajáték alkalmazásának oktatásbeli eredményességéről senkit nem szükséges meggyőznünk. Egyre több iskolában űzik ezt a mesterséget szakköri keretekben vagy szabadidős foglalkozásokon.
A hajdúdorogi Mórában szinte már hagyomány, hogy idén is táblajátékos vetélkedőre hívják ki a gyerekek a környező tehetségpontok diákjait. Blokus-, Pylos- és Tamba-játékokban mérhetik össze tudásukat a játszani vágyó és győzni akaró gyerekek.
A vetélkedő március 26-án 14.00 órától lesz. Jelentkezni március 10-ig lehet a tablajatek.mora [at] gmail.com címen. Mindenkit szeretettel várnak erre a kellemesnek ígérkező klubdélutánra.
Közös táblajátékra hívunk mindenkit
A táblajáték olyan, általában bábuval vagy koronggal játszott játék, amelyet egy előre elkészített mezőn, meghatározott szabály szerint egy vagy több személy játszhat. A játék alapja lehet egy megfelelően alkalmazott stratégia, vagy a szerencsén is alapulhat, vagy akár mindkettőn, ahol a cél a győzelem - vallják ezt azok a gyerekek is, akik a délutáni szakkörökön már évek óta szenvedéllyel hódolnak egy olyan játéknak, ami segíti a tanulásukat, sőt nevelő, ösztönző és pszichológiai hatása is van.