Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Kedves Látogató!

Az itt található Tehetség Blogot 2015 elején a TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001 Tehetséghidak Program alatt meghirdetett, Tehetség Hónapja elnevezésű programunk hívta életre. Számos tehetségponti beszámolónak adott helyet ez a felület, és később a Matehetsz által megvalósított további projekteknek is megjelenési lehetőséget biztosított. A Magyar Templeton Program résztvevői, majd az EFOP 3.2.1 Tehetségek Magyarországa tutoráltjai is közöltek itt rövid élménybeszámolókat.

A blog új bejegyzéseket már nem fogad, de tartalmát itt megőrizzük.

Amennyiben a Matehetsz aktuális tevékenységeiről tájékozódni szeretne, kérjük, keresse föl a tehetseg.hu portálunkat, illetve a matehetsz.hu oldalt.

Tehetséggondozás: középpontban a vers

Tehetséggondozás: középpontban a vers

Hidi Bernadett, Papp Andrea, Batta Petra Alexandra, Magyar Bálint · 2015. április 15. 11:48

A Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium tehetségpályázatának köszönhetően két szakkör is működik az intézmény falai között.

Az egyik műhelyfoglalkozáson a média világa iránt érdeklődő fiatalok vehetnek részt, a másikban pedig azok a diákok, akik elsősorban humán beállítottságúak. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a szakkör tagjai az irodalmat és a verseket állították a foglalkozások középpontjába.

A szakkör vezetője Dusicza Erika igazgatóhelyettes elmondta, hogy a vers sokkal több mindenre ad lehetőséget. Nem csupán az irodalom, az adott költő jobb megismerését teszi lehetővé vagy éppen a színészi képességekkel rendelkező tehetségét segít kibontakoztatni, hanem az életben való fellépést is segíti. Egy-egy versmondással olyan képességekkel gazdagodhat egy fiatal: mint a határozottság, a magabiztosság, ami a későbbiekben, például egy állásinterjún előnyhöz juttathatja majd a diákot.

A szakkörre elsősorban azok jelentkeztek, akik általában szerepelnek egy-egy iskolai rendezvényen. Dusicza Erika igazgatóhelyettes hozzátette, bár a szakkör feladatai egyfajta munkát jelentenek diákjai számára, mégis köszönet jár nekik azért a közösségi munkáért, amelyet az iskolában végeznek ezen a területen. Kiemelte, a szakkör keretében a verssel való találkozás sokkal többet jelent, mint egy irodalom órán egy verselemzés, mert ez ebben a formában már nemzeti költőink egyfajta emlékállítása is.

A pályázati időszakban feldolgozandó témakörök között szerepel például a versek szerepe az első világháborúban. Ezek mellett programok segítségével a diákok megismerik régiónk művészeinek jeles íróit, költőit. Érdekes programokon vehetnek részt a szakkörösök, így például múzeumlátogatásokon, versenyeken, közös versmondáson.